loading...
ایران فلکسیبل
ایران فلکسیبل بازدید : 204 چهارشنبه 09 مهر 1399 نظرات (0)

کانال فلکسیبل یک لوله جهت تهویه هوا است که توانسته است برای تهویه راحت تر هوا در انواع پروژه های ساختمانی استفاده شود این کانال فلکسیبل توانسته است با قدرت ها و مزایایی که دارد به سرعت محبوب شده و در بسیاری از مکان های سخت که امکان استفاده از لوله های سخت نیست با استفاده از لوله های دارای انعطاف به آسانی و زیبایی پروژه را راه اندازی نمود.

 

مزایای کانال فلکسیبل

کانال های فلکسیبل در بسیاری از موارد کارایی دارد. با توجه به اینکه لوله های خرطومی فلکسیبل قادر به انعطاف پذیری خاصی هستند در مکان هایی که دارای ارتفاع بلند هستند یا شرایط محیطی خاص دارند می توانند به خوبی نقش آفرینی نمایند. چرا که این کانال ها وزن کمی دارند و به راحتی فشرده می شوند و می توان به راحتی حمل نمود. از طرفی قدرت خوبی در برابر فشار، دما و حرارت دارند. در کل می توان مزایای کانال فلکسیبل را به موارد زیر تقسیم نمود: 

 

مهم ترین مزایای کانال فلکسیبل شامل موارد زیر است:

1-    انعطاف پذیری بالا: انعطاف پذیری کانال فلکسیبل باعث می شود در هر قسمتی بتوان از آن استفاده نمود. به طور مثال در گوشه هایی که زاویه دار هستند استفاده از کانال فلکسیبل می تواند اثربخش باشد.

 

2-    دارا بودن وزنی سبک: داشتن وزنی سبک برای این کانال ها باعث می شود شخص بتواند به راحتی این کانال ها را حمل کرده و به مکان مورد نظر خود ببرد. وزن سبک باعث می شود به راحتی حمل و نقل شود و همچنین به سبب انعطاف پذیری آنها می توانید آن ها را فشرده کرده و در نهایت به سادگی کاهش حجم پیدا می کنند.

 

3-    نصب و پیاده سازی: کانال های خرطومی به راحتی نصب شده و سبب اینکه از وزنی کم و انعطاف بالایی برخوردار هستند می توانند به راحتی نصب شده و حتی در مکان های گوشه دار و زاویه دار هم به راحتی نصب شوند که از اتلاف وقت می کاهد.

 

4-    عمر مفید زیاد: لوله های خرطومی عمر طولانی دارند و می توانند سالیان زیادی به طور مفید بازدهی داشته باشند. این کانال ها عمر بالایی در هر شرایطی دارند به طوری که اگر در شرایط دمایی بالا از آن استفاده شود باز هم عمر طولانی دارند و یا اگر در مجراهایی که امکان آتش سوزی بالا است قرار بگیرد نه تنها عایق آتش سوزی است بلکه این شرایط باعث کاهش طول عمر آن نمی شود.

 

5-    سطح داخلی:  سطح داخلی این لوله ها صاف و سیقلی است و مانع از رفت و آمد جریان هوا نمی شود و برای جریان هوا مقاومت ایجاد نمی کند.

 

6-    عایق بندی: کانال فلکسیبل دارای ساختار های مختلفی هستند که در شرایط مختلفی از جمله حرارت بالا، دمای بالا، محیط رطوبتی و آبی، فشار بالا، محیط دارای میدان مغناطیسی و غیره دوام آورده و کارایی خوبی دارند. این کانال ها عایق بندی خوبی دارند و برای انواع شرایط قابل استفاده اند.

 

7-    مقرون به صرفه: کانال های فلکسیبل دارای قیمت مناسبی هستند. این کانال ها دارای عمر مفید و طولانی هستند و هر کدام تحت شرایط خاص و در انواع پروژه های ساختمانی و صنعتی کاربرد دارند.

 

8-    تنوع طراحی: کانال های فلکسیبل دارای تنوع طراحی زیادی بوده و با توجه به نوع پروژه نیز قابل انتخاب هستند. کانال های فلکسیبل در همه جا کاربرد دارد. حتی به عنوان مکنده و دمنده در کارخانه های صنعتی بزرگ نظیر تولید سرامیک و تولید سیمان کاربرد دارد. تنوع طراحی این کانال ها باعث شده است در انتخاب آنها با شناخت جنس و کارایی به طور دقیق عمل شود.

 

9-    استفاده در محیط های روباز: استفاده از این کانال های فلکسیبل در محیط های روباز نیز امکان پذیر است می توانید در محیط های روباز آن ها را به خوبی بدون هیچ گونه محافظی قرار بدهید و در نهایت خواهید دید که به سبب عایق بودنشان ذره ای آب، حرارت و غیره باعث تداخل در نحوه عملکردشان نمی شود.

 

کاربرد کانال فلکسیبل

کانالهای فلکسیبل کاربرد های فراوانی در صنعت ساختمان دارد. از جمله کاربرد کانال فلکسیبل می توان به استفاده از آن در اتاق های پزشکی، اتاق های اداری، سالن های کنفرانس و سالن های مختلف اشاره کرد. این کانال ها در ساختمان های چندین طبقه نیز قابل استفاده است. تنوع و انواع و سایز های کانال ها به گونه ای است که می توان در هر قسمت از پروژه با توجه به شرایط مختلف استفاده نمود. کانال های فلکسیبل الاستومری که از جنس های nbr و ifd است و دارای شش متر طول در هر بسته است می توان در مواردی چون دستگاه های داکت اسپیلت و تهویه هواهای مکان های مختلف استفاده نمود.

 

 

قیمت کانال فلکسیبل

برای اینکه بتوان از قیمت دقیق کانال فلکسیبل اطلاع پیدا کنید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما تماس بگیرید. در واقع عواملی که بر قیمت کانال های کولر فلکسیبل تاثیر دارد جنس آن ها اعم از آلومینیومی و برزنتی و نسوز و غیره است. هر کدام از این کانال ها با توجه به شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند و چنانچه در این خصوص نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد قیمت فلکسیبل دارید می توانید از طریق تماس با ما با مشاوران ما صحبت کنید.

 

کانال های فلکسیبل آلومینیومی

کانال های فلکسیبل که از جنس آلومینیوم هستند در موارد مختلفی از جمله انتقال هوای سرویس های بهداشتی، تهویه هوای انشعابات بزرگ و اگزاست فن ها و غیره استفاده می شود. مهم ترین ویژگی کانال فلکسیبل آلومینیومی می توان به دو لایه بودن آن اشاره کرد. دو لایه بودن کانال سبب می شود عایق خوبی در برابر آب و حرارت باشد که در شرایط خاص از آنها استفاده می شود و بسیار بادوام هستند.

 

کانال PVC فلکسیبل برزنتی

این کانال ها که از یک رشته pvc ساخته شده اند در صنعت های تخصصی مانند هوایی، معدن ها و اتومبیل سازی کاربرد دارد. جنس آن ها به صورت pvc و سیم مفتول است. این کانال ها در برابر پاره شدن عایق هستند و عمده کار آنها انتقال هوا در مکان های سخت است.

 

کانال های فلکسیبل عایق دار

کانال های فلکسیبل عایق دار هستند و در مکان های مختلف چون سیستم های تهویه سرویس بهداشتی، سیستم های تهویه و غیره کاربرد دارد. این کانال های فلکسیبل عایق دار می توانند در مکان های مختلف و تحت شرایط خاص دمایی هم استفاده بشوند. عمده ترین کانال های فلکسیبلی که در صنعت استفاده می شوند کانال های عایق دار هستند. این کانال های عایق دار دارای دو لایه هستند که می تواند رشته pvc یا جز آن باشد. کاربرد فراوان آنها باعث شده در اولین انتخاب قرار بگیرد.

 

کانال کولر فلکسیبل

کانال های کولر فلکسیبل نیز وجود دارند. آنها دارای جنس های مختلف هستند و به همان نسبت دارای قیمت های مختلف می باشند. جریان هوای سرد به خوبی و با سرعت مناسب در آنها رفت و آمد می کند و با شرایط مختلف دمایی، فشار و ضربه و آب سازگار است. لذا آنها با انعطاف پذیری که دارند می توانند در هر قسمتی از خانه ها، سالن ها و اتاق های مخصوص استفاده بشوند. این کانال های کولر قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و در مکان های مختلف قابل استفاده است.

 

انواع کانال فلکسیبل

کانال فلکسیبل دارای انواع مختلفی است و با توجه به شرایط مختلف تهیه و تولید شده است. از انواع کانال فلکسیبل می توان به کانال های فلکسیبل آلومینیومی، کانال های فلکسیبل عایق دار IFD  و الاستومری ، کانال های فلکسیبل نسوز، کانال های فلکسیبل با روکش pvc، کانال فلکسیبل با روکش ضد سایش اشاره کرد. کانال های فلکسیبل انواع گوناگونی دارند و بر اساس جنس، قیمت، شرایط قابل استفاده و متراژ قابل دسته بندی هستند.

ایران فلکسیبل بازدید : 206 یکشنبه 26 مرداد 1399 نظرات (0)

عایق های صوتی امروزه نقش بسیار مهمی در ساختمان سازی دارند و افراد زیادی هستند که قصد دارند ساختمان خود را عایق صوتی کنند تا سر و صدای محیط بیرون از خانه تاثیر چندانی بر روی محیط داخلی خانه نداشته باشد. به همین علت آشنایی با انواع عایق صوتی می تواند مزیت های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و باعث شود که شما بتوانید بهترین عایق صوتی را برای ساختمان خود انتخاب کنید. این موضوع باعث شده است تا ما تصمیم بگیریم در این مطلب کمی بیشتر درباره انواع عایق صوتی، مزایا و کاربردهای هر یک از این عایق ها صحبت کنیم و اطلاعات جالبی را درباره این موضوع برای شما بیان کنیم. بنابراین اگر شما هم علاقه مند به این موضوع هستید به شما توصیه می کنیم حتما ما را در این مطلب همراهی کنید.

 

عایق صوتی چیست؟

قبل از آن که قصد داشته باشیم درباره انواع عایق های صوتی صحبت کنیم بهتر است درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلا عایق صوتی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این عایق ها در واقع پوششی هستند که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند تا از خروج صدای داخل ساختمان و همینطور ورود صدای بیرون ساختمان به داخل ساختمان جلوگیری کنند. این عایق ها با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های دنیا طراحی و ساخته می شوند و امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد از این عایق ها در ساختمان های خود استفاده می کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این عایق ها امروزه به میزان زیادی در جذب صدا موثر هستند و می توان آن ها را حتی در محیط های کاری نیز مورد استفاده قرار داد.

 

استفاده از عایق های صوتی چه مزایایی برای ما دارد؟

بدون شک یکی از مهمترین مزایای عایق صوتی این است که شما با این پوشش می توانید از پژواک صدای خود درون اتاق جلوگیری کنید. از آن جایی که این عایق ها به راحتی امواج صوتی را جذب می کنند به این شکل دیگر صدای شما درون اتاق پژواک پیدا نمی کند. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که این عایق ها از خروج صدا از اتاق نیز جلوگیری می کنند. این موضوع می تواند برای محیط های کاری و یا حتی اتاق هایی که در منزل دارید بسیار مفید باشد و باعث راحتی بیشتر شما شود. داشتن یک محیط آرام در منزل و یا محیط کار یکی از مهمترین خواسته های بسیاری از افراد است که امروزه با استفاده از عایق های صوتی این موضوع امکان پذیر است. در آخر به عنوان نکته پایانی می توان به کنترل سر و صدای بیرون و داخل ساختمان به عنوان مزیت دیگر این عایق ها اشاره کرد.

 

 

عایق های صدای شانه تخم مرغی

یکی از محبوب ترین انواع عایق صوتی عایق هایی هستند که به شکل شانه تخم مرغ طراحی می شوند و در واقع جنس آن ها از فوم اسفنجی است. استفاده از این ماده برای ساخت عایق های صوتی باعث می شود تا شما به راحتی بتوانید صدای اتاق را کنترل کنید و صدا از محیط بیرون نرود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه بسیاری از افرادی که به صورت حرفه ای موسیقی کار می کنند برای جلوگیری از خروج صدا از این عایق ها استفاده می کنند. در صورتی که قصد دارید از این عایق ها استفاده کنید باید بدانید که می توانید از آن ها بر روی دیوار، سقف، اتاقک ها و ... استفاده کنید تا بتوانند به خوبی صدای محیط را جذب کنند و از خروج صدا از اتاق و یا ورود صدا به اتاق شما جلوگیری کنند.

 

 

فوم XPS و یونولیت از دیگر انواع عایق صوتی

یکی از مصالح چند منظوره ای که امروزه در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد فوم XPS می باشد. با استفاده از این فوم شما می توانید یک عایق حرارتی و صوتی را در محیط ساختمان خود ایجاد کنید چرا که این فوم دارای ضریب صدای بالایی می باشد و به همین دلیل است که با استفاده از آن می توانید از ورود و خروج صدا از محیط ساختمان جلوگیری کنید. یونولیت که یک متریال بسیار محبوب در ساختمان سازی است می تواند به عنوان یکی دیگر از مصالحی مورد استفاده قرار گیرد که یک عایق صوتی را برای شما ایجاد می کند. پایین بودن قیمت یونولیت باعث می شود تا امروزه افراد زیادی از آن به عنوان یکی از انواع عایق های صوتی استفاده کنند.

ایران فلکسیبل بازدید : 71 شنبه 23 فروردین 1399 نظرات (0)

عایق های الاستومری در برابر برودت و حرارت به خوبی عمل کرده و جلوی هدر رفتن انرژی را می گیرند. عایق های صوتی از انتقال صدا جلوگیری می کنند. در مقایسه عایق الاستومری با عایق صوتی باید گفت که عایق الاستومری دوام کمتری نسبت به عایق صوتی داشته و ضریب جذب صوت در آنها خیلی کمتر است. همچنین برای مقایسه عایق الاستومری با عایق صوتی باید گفت ممکن است در بسیاری از موارد هزینه عایق الاستومری بیشتر باشد.

 

عایق الاستومری چیست؟

در مورد عایق الاستومری باید گفت که این نوع عایق ها با ساختار سلول بسته درست می شوند و در برابر گرما و سرما یک عایق بسیار مناسب هستند که می توان از آنها در سیستم های تهویه مطلوع استفاده کرد. این نوع عایق ها را می توان در کانال های انتقال هوا و لوله های سرد و گرم تاسیساتی به کار برد.عایق الاستومری را باید یکی از بهترین نمونه های عایق برودتی و حرارتی دانست. برای ساخت این عایق علاوه بر مواد سلول بسته از مواد انعطاف پذیری مانند پروپیلن، داین و اتیلن استفاده می شود.

برای جایگزین کردن عایق های سنتی، بهترین عایقی که می توان انتخاب کرد، عایق الاستومری است. زیرا این نوع عایق را می توان دوست دار محیط زیست محسوب کرد و نام گذاری آنها نیز به همین نام صورت گرفته است. چون عایق های الاستومری را از مواد غیر سمی ساخته اند، به انسان و محیط زیست هیچ آسیبی وارد نمی کنند و در آنها نیز قابلیت های فنی بسیار بالایی می توان پیدا کرد. از این عایق ها می توان در صنایع مختلفی مانند پتروشیمی، صنایع نفتی و خودروسازی و ... استفاده کرد. این عایق در مقابل رطوبت، گرد و غبار، برودت و حرارت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

 

علل استفاده از عایق الاستومری

کارشناسان ساختمان سازی به دو منظور از عایق های الاستومری استفاده می کنند. نخست اینکه این عایق ها می توانند بار گرمایی و سرمایی  ساختمان را افزایش دهند و علت دوم این است که موجب ضریب از دست دادن انرژی یا در واقع کاهش مصرف انرژی را بالا خواهند برد. در فصل زمستان اگر اتلاف گرما در محیط خانه صورت بگیرد، نمی توان به راحتی خانه را گم کرد. در نتیجه این موضوع باعث می شود که بهای زیادی پرداخت شود. معمولا ساختمان هایی که در کشورمان هستند و مربوط به چند دهه گذشته اند، قابلیت حفظ گرما را در خود ندارند. چون در کف ساختمان، دیوارها و سقف آن از عایق مناسب حرارتی استفاده نمی شود، در نتیجه خیلی راحت گرما از ساختمان خارج خواهد شد. نبود عایق حرارتی در بدنه ساختمان را نمی توان با پنجره های دو جداره هم جبران کرد. برخی از افراد با تعویض پنجره ها به دو جداره باز هم با این سوال مواجه می شوند که چرا باز هم حرارت به راحتی از ساختمان آنها خارج می شود.

 

عایق صوتی را بیشتر بشناسید

برای به وجود آوردن محیطی آرام و جلوگیری از انتقال صدا لازم است که در ساختمان ها از فوم صداگیر استفاده شود. این نوع فوم که جذب کننده صوت می باشد به عایق صوتی معروف است. از عایق صوتی در محیط هایی مانند آپارتمان، منازل مسکونی، دفاتر کار و استودیوها می توان استفاده کرد. برای اینکه یک عایق صوتی بتواند به بهترین نحو عمل کند و یک عایق بسیار خوب باشد لازم است که دارای ویژگی جذب و شکست بسیار خوب صوت باشد. اگر یک عایق صدا کیفیت بالایی داشته باشد، می توان ضد حریق باشد و اگر حرارت بالا ایجاد شد، شعله ور نمی شود یا دچار چکه کردن نخواهد شد.

یک عایق صوتی خوب می تواند ویژگی های مختلفی داشته باشد. یکی از این ویژگی ها خود چسب بودن عایق است. نصب آسان، وزن کم، خاصیت آنتی باکتری، مقاومت بالا در برابر آلودگی های محیطی و گرد و خاک و مقاومت بالا در مقابل خوردگی از دیگر ویژگی های یک عایق صوتی با کیفیت می باشد. شرکت های مختلفی وجود دارند که عایق صوتی خود را با آخرین تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیا تولید می کنند. عایق صوتی دو طرف صاف و عایق صوتی شانه تخم مرغی از انواع عایق صوتی هستند که در مقابل شکست و جذب صوت عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهند. برخی از این نمونه ها را می توان به عنوان عایق صوتی حرارتی استفاده کرد. حال که درباره عایق الاستومری و عایق صوتی توضیحاتی دادیم، نوبت به مقایسه عایق الاستومری با عایق صوتی می رسد. در اینجا بررسی می کنیم که هر کدام از این عایق نسبت به دیگری چه مزایا و معایبی دارند.

 

مقایسه عایق الاستومری با عایق صوتی

یکی از موارد مهمی که برای مقایسه عایق الاستومری با عایق صوتی می توان بیان کرد، این است که عایق الاستومری برای گرما و سرما یک عایق مناسب است، اما به دلیل سلول بسته بودن آنها در مقابل صوت و بازتابش به خوبی عمل نمی کنند و از آنها صوت و بازتابش عبور می کند. بنابراین در مقایسه عایق الاستومری با عایق صوتی باید گفت مه چون در عایق الاستومری منافذ جذب صوت به کار نرفته جذب صوت را در مقایسه با فوم های سلول باز به میزان زیادی کاهش می دهند. در بیشتر این عایق ها هنگامی که صدا به آنها برخورد می کند یا صدا از آن عبور کرده و یا در محیطی که تولید صدا شده بازتاب خواهد داشت. می توان برای حل این مشکل روش های ترکیبی برای کم کردن صدا و انتقال صوت را به کار برد. اما این روش ها نیز ممکن است بهبود چندانی برای عملکرد صوتی این نوع فوم ها نداشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که برای مقایسه عایق الاستومری با عایق صوتی در بحث صوت می توان به آن اشاره کرد، ضریب جذب صوت خیلی پایین این نوع عایق ها است. در عایق های سلول باز ضریب جذب له میزان ۴ برابر جذب صوت در عایق های سلول بسته خواهد بود.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 58
  • بازدید سال : 476
  • بازدید کلی : 1,311